Blake Shelton on "The Voice. Photo by Trae Patton/NBC
Blake Shelton on “The Voice. Photo by Trae Patton/NBC

Blake Shelton has settled his lawsuit against the publisher of In Touch Weekly over a cover story that stated the singer was in rehab for a drinking problem that caused the breakup of his marriage, court papers filed Thursday in Los Angeles show.

Lawyers for both sides asked a federal judge to dismiss the defamation lawsuit filed by the country music star against Bauer Publishing Co.

The filing in Los Angeles federal court does not include any details of the settlement, but indicated both sides will pay their own court costs and requests that U.S. District Judge Christina Snyder approve it.

Lawyers for Shelton and Bauer did not immediately respond to requests for comment.

The lawsuit alleged the In Touch story was riddled with “numerous false assertions” about Shelton, including passages stating “Blake’s drinking and womanizing are what helped torpedo his four-year marriage” to fellow singer Miranda Lambert and that “Blake has hit rock bottom.”

Contrary to the In Touch article’s assertion, Shelton has no plans of going into a rehabilitation program, according to the suit, which alleged In Touch never contacted the singer’s representatives for his side of the story before making the allegations.

“Instead, In Touch went straight to publication with a … false and salacious cover it knew would hook readers who seem to have an endless appetite for intimate details of celebrities supposedly in crisis,” the suit states.

In Touch previously published a false story alleging Shelton had an affair, but the singer did not take action at that time because he is “not a litigious person” and the magazine had “assured Mr. Shelton that it was going to leave him alone,” according to the suit.

—City News Service

Leave a comment

Your email address will not be published.