A lawsuit filed Tuesday in federal court by the owners of Epoch Times alleges that Los Angeles Magazine slandered the multi-language newspaper in a recent article.

The lawsuit alleges the March 9 article, “Inside the Shadowy World of Shen Yun and Its Secret Pro-Trump Ties” by Samuel Braslow, contains defamatory statements published “either with knowledge of their falsity, or with reckless disregard for the truth.”

A message seeking comment from Los Angeles Magazine was not immediately answered.

Epoch Media Group alleges that “demonstrably false and damaging defamatory statements” in the article, including that Facebook “revealed in December that Epoch Media Group … had furtively pumped nearly $10 million in ads through a hidden network of fake accounts and pages,” damages its brand.

The plaintiff further contends that the article’s claim that Facebook “removed over 600 accounts tied to Epoch Times” falsely suggest that the publication is “compromised and untruthful.”

Braslow describes the newspaper’s website in his article as “a fiercely pro-Trump conspiracy website recently mired in scandal for its ties to a massive network of fraudulent Facebook accounts.”

According to the publisher, Epoch Times is an “independent, nonpartisan newspaper that is dedicated to truthful reporting, which was founded in response to communist repression and censorship in the People’s Republic of China.”

The lawsuit — which seeks no less than $75,000 in damages and a retraction — also describes the paper as “the fastest-growing independent newspaper in America and is the largest news outlet aimed at the Chinese community outside `mainland China.”’

Shen Yun is a Chinese dance troupe that tours internationally. Both Shen Yun and Epoch Times are funded and operated by members of Falun Gong, a controversial spiritual group that was banned by China’s government in 1999, according to the Los Angeles Magazine article.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *